Κατηγορίες
"ΤΕΤ Α ΤΕΤ" ΜΕ ΜΥΣΤΙΚΑ ΕΥΕΞΙΑΣ IN THE SPOTLIGHT

Μιχάλης Ρουτζάκης: “Η κρητική διατροφή είναι καλύτερη από τη μεσογειακή”

Η μεσογειακή διατροφή είναι γνωστή σε όλο τον πλανήτη και θεωρείται σύμφωνα με έρευνες μία από τις καλύτερες διατροφές.

Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, υδατάνθρακες, όσπρια, φρούτα, λαχανικά ενώ εστιάζει λιγότερο στο κρέας και το ψάρι. Η κρητική διατροφή όμως φαίνεται ότι είναι ένα μοντέλο διατροφής που χαρίζει υγεία και ευζωία.

Το mirrorsports.gr ήρθε σε επαφή με τον Χανιώτη διατροφολόγο Μιχάλη Ρουτζάκη, ο οποίος σχολίασε τις διατροφικές επιλογές των Kρητικών, τα συμπληρώματα διατροφής και το ‘’φαινόμενο’’ των γρήγορων αποτελεσμάτων.

Συνέντευξη: Μαρία Κλουβιδάκη

Μιχάλη τελικά η Κρητική διατροφή αποτελείται κυρίως από κρέας;

«Η Μεσογειακή διατροφή είναι η πιο σωστή διατροφή, ακόμα και αν πάμε πολλά χρόνια πίσω η Μεσογειακή διατροφή, στηριζόταν πάντα στην κατανάλωση πολλών υδατανθράκων, φρούτων και λαχανικών, ψαριού και λιγότερο του κρέατος. Η Κρητική διατροφή από την άλλη, παλαιότερα ήταν καλύτερη από τη Μεσογειακή καθώς περιελάμβανε βολβούς, ρίζες, πράσινα λαχανικά και πολλά χόρτα. Αν περιγράψουμε τη Μεσογειακή διατροφή σαν μία πίτα, τότε έχουμε στο 60% είναι υδατάνθρακες (όσπρια, φρούτα, λαχανικά, ψωμί, άλευρα, κριθάρι, ρύζι), το υπόλοιπο 20% λιπαρά, καλά λιπαρά, όπως ελαιόλαδο, αβοκάντο και λιπαρά ψάρια και το υπόλοιπο 20% ψάρι, κρέας και τυροκομικά. Επίσης, ακόμα περισσότερο ψάρι. Δυστυχώς όμως αυτό με τα χρόνια έχει αλλάξει. Η Κρητική διατροφή έχει γίνει μία διατροφή την οποία τη θεωρούμε κρεατοφαγική. Η Κρητική διατροφή ήταν καλύτερη τις παλαιότερες εποχές καθώς ο κόσμος δεν είχε την οικονομική άνεση για να αγοράζει κρέας, συνεπώς στρεφόταν προς αυτά που φύτευε, σε όσπρια λαχανικά ή σε αυτά που αντάλλασσε με άλλους ανθρώπους. Στη συνέχεια λόγω του υπερκαταναλωτισμού, της υπερβόσκησης και τον υπερβολικό ζήλο των ανθρώπων να έχουν μεγάλα κοπάδια, σήμερα υπάρχει υπερπληθώρα κρέατος. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι ότι στις γιορτές ή στους γάμους το κρέας είναι σε μεγάλες ποσότητες, μαγειρεμένο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους ενώ τα λαχανικά είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Από τους πελάτες μου γενικότερα, βλέπω ότι υπάρχει μεγάλη τάση προς το κρέας, ωστόσο πιστεύω ότι αυτό σιγά σιγά αρχίζει να αλλάζει».

Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν βαρεθεί το κρέας και θέλουν να αλλάξουν διατροφή;

«Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να αλλάξουν διατροφή και συχνά κάποιοι επιλέγουν μία χορτοφαγική ή βίγκαν διατροφή καθώς θέλουν να κάνουν αποχή από το κρέας. Σίγουρα το να παραλείψεις μία ομάδα τροφίμων από τη διατροφή σου, δεν είναι πάντα εύκολο, ούτε στο κομμάτι διαχείρισης της διατροφής  ούτε είναι εύκολο να λάβεις τα σωστά θρεπτικά συστατικά. Για αυτό είναι καλό, όσοι επιθυμούν να κάνουν αλλαγές στη διατροφή τους να συμβουλευτούν έναν ειδικό. Υπάρχει η τάση σε διαφορετικά είδη διατροφής ωστόσο αυτό που παρατηρώ είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι επισκέπτονται έναν διατροφολόγο κυρίως όταν έχουν κάνει υπερβολές ή όταν έχουν προβλήματα υγείας.  Από αυτές τις κατηγορίες εξαιρούνται φυσικά όσοι θέλουν να χάσουν λίπος και να αυξήσουν τη μυική τους μάζα ή όσοι απλά θέλουν να αποτοξινωθούν από το κρέας και τα περιττά λιπαρά».

Συμπληρώματα και η άκρατη επιθυμία για γρήγορα αποτελέσματα

«Οι άνθρωποι μπορεί πολλές φορές να θέλουν μέσα σε ένα τρίμηνο να αλλάξουν το σώμα και τη διατροφή τους. Αυτό ουσιαστικά δε γίνεται, καθώς ο οργανισμός θέλει σταδιακή προσαρμογή, δε μπορείς από τις 3000 θερμίδες και τα πιτόγυρα να πέσεις στις 1000 και να τρώς μόνο κοτόπουλο και μαρούλι. Επίσης, ο κόσμος στην προσπάθεια του να έχει γρήγορα αποτελέσματα, παίρνει συμπληρώματα. Δεν είναι κακό να παίρνει κάποιος συμπληρώματα διατροφής αλλά και αυτό θα πρέπει να γίνεται με τον σωστό τρόπο και με τη συμβουλή ενός ειδικού. Το βασικότερο είναι να είναι ξεκάθαρο μέσα σου τι θέλεις να κάνεις και πού να φτάσεις. Γιατί αν κάποιος τα παίρνει όλα αυτά και δεν κάνει γυμναστική, θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Όλα αυτά τα προϊόντα έχουν πολλές θερμίδες, καλές θερμίδες όμως λειτουργούν σε συνδυασμό με τη γυμναστική. Οπότε αν δεν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις ή ο οργανισμός θα τα αποβάλει ή τελικά θα γίνουν λίπος. Ο καθένας μας έχει ένα γραμμάριο πρωτεΐνης ανά κιλό ανάγκης. Όποιος γυμνάζεται έχει 1,5-1,7 γραμμάρια πρωτεΐνης, βέβαια όλα ποικίλουν αναλόγως τον άνθρωπο και την άσκηση» ανέφερε ο Μιχάλης.

mirrorsports.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.