Κατηγορίες
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο πρώτος θάνατος στην Ελλάδα μετά το εμβόλιο Astra Zeneca

Στην Ελλάδα σημειώθηκε ο πρώτος θάνατος μετά από εμβολιασμό με AstraZeneca, καθώς πέθανε μια 63χρονη στη Λέσβο.

Σύμφωνα με το stonisi.gr, η γυναίκα κατέληξε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Μυτιλήνης όπου νοσηλευόταν από την 1η Απριλίου. Είχε υποστεί θρομβοεμβολικό επεισόδιο λίγες μέρες μετά τον εμβολιασμό της στο Κέντρο Υγείας της Καλλονής με το εμβόλιο κατά του κορονοϊού της εταιρείας AstraZeneca.

Επίσης, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», πρόκειται για το μόνο επεισόδιο στη χώρα μας που αποδίδεται επισήμως στον εμβολιασμό και έχει αναφερθεί και στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων μέσω του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκου και της Εθνικής Επιτροπή Εμβολιασμών.

Σε δηλώσεις της η Αθηνά Λινού τόνισε: «Φοβάμαι ότι θα δούμε και άλλα τέτοια κρούσματα και η Πολιτεία θα έπρεπε να έχει φροντίσει να εμβολιάζονται με το Αstrazeneca και το Johnson & Johnson μεγαλύτερα άτομα και κυρίως άνδρες. Δεν θα έπρεπε να γίνεται (σ.σ ο εμβολιασμός σε νεότερες ηλικίες) και δεν το κάνει καμία χώρα πλέον. Όπου υπάρχει δυνατότητα να επιλέγει άλλο εμβόλιο mrna, η σύσταση είναι να αποφεύγονται εμβόλια μη mrna γιατί υπάρχει εκεί ο κίνδυνος για θρομβοεμβολικό επεισόδιο που δεν είναι το κλασικό αλλά σπάνιο σύνδρομο».

Ας σημειωθεί ότι στη διάρκεια της συνέντευξης χθες της προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρίας Θεοδωρίδου και του γενικού γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριου Θεμιστοκλέους, έγινε αναφορά στην εξέταση τεσσάρων περιστατικών θρομβώσεων έπειτα από χορήγηση εμβολίου της AstraZeneca με το οποίο αξίζει να αναφέρουμε πως έχουν εμβολιαστεί στην Ελλάδα περισσότεροι από 740.000 πολίτες. Η μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι αυτή του θανατηφόρου – το μοναδικό θανατηφόρο – περιστατικό της Μυτιλήνης.

Μετά το προσωρινό πόρισμα για τα περιστατικά θρόμβωσης στην Κρήτη, στο οποίο οι επιστήμονες της Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ, φέρονται να μιλούν για πιθανή συσχέτισή τους με το εμβόλιο της AstraZeneca αλλά και το νέο περιστατικό θρόμβωσης που παρουσιάστηκε σε μια 48χρονη από τη Θήβα που εμβολιάστηκε με το Johnson & Johnson, υπάρχει ανησυχία.

Υπενθυμίζεται πως και οι τέσσερις περιπτώσεις στην Ελλάδα ερευνώνται από τους ειδικούς ώστε να διαπιστωθεί αν σχετίζονται με το εμβόλιο.

Σε κάθε περίπτωση όπως όλα τα φάρμακα, έτσι και τα εμβόλια αποτελούν αντικείμενο στενής παρακολούθησης στην ΕΕ, από τη στιγμή που εγκρίνονται και κυκλοφορούν στην αγορά.https://f8ba3882a33d7b08eb10b996c331b0b8.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html

Μάλιστα οι θρομβώσεις υπάρχει μια ελάχιστη περίπτωση να εμφανιστούν μετά τα εμβόλια αδενοϊών.

Τέτοια, είναι το εμβόλιο της Astra-Zeneca και της Johnson, αλλά και το Ρωσικό εμβόλιο Sputnik V (το οποίο όμως δεν έχει εγκριθεί ακόμη στην Ευρώπη).

Στο ένα εκατομμύριο ανθρώπους που κάνουν το εμβόλιο, 4-5 άνθρωποι θα κάνουν επιπλοκή

Για τα συγκεκριμένα περιστατικά πάντως μίλησε και ο καθηγητής πνευμονολογίας, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος.

Ερωτώμενος για την 44χρονη στην Κρήτη η οποία νοσηλεύεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση μετά από θρόμβωση που παρουσίασε μετά τον εμβολιασμό της, επεσήμανε πως είναι πια αποδεδειγμένο ότι «στο ένα εκατομμύριο ανθρώπους που κάνουν το εμβόλιο 4-5 άνθρωποι θα κάνουν επιπλοκή από αυτό».

«Αν δεν κάνεις το εμβόλιο, κινδυνεύεις πολύ περισσότερο από ότι αν κάνεις το εμβόλιο» συμπλήρωσε.

Καταλήγοντας αναφέρθηκε στις σχετικές οδηγίες αναφορικά με τον εμβολιασμό εγκύων και γυναικών που θηλάζουν σημειώνοντας πως «δεν είναι ότι δεν κινδυνεύει η έγκυος ή θηλάζουσα, είναι ότι προστατεύεται γιατί αν κολλήσει, θα έχει επιπλοκές».

Την ανησυχία της για τα περιστατικά θρομβώσεων που σχετίζονται με τον εμβολιασμό εξέφρασε η Καθηγήτρια Επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντολογικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis, Αθηνά Λινού.

aftodioikisi.gr